Tüketiciyi Koruma Haftası, Tüketicilerin Sorunlarını Gündeme Taşıyor
15 Mart Dünya Tüketiciler Günü, her yıl kutlanan bir hafta boyunca “Tüketiciyi Koruma Haftası” adı altında özel etkinliklerle anılıyor. Tüketiciler Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkan Vekili Aziz Koçal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüketicilerin ayıplı mal, geç teslimat, kargo sorunları ve diğer konularda yaşadıkları problemlere dikkat çekti.
Koçal, ayıplı ürün şikayetlerinde özellikle ayakkabıların sıkça karşılaşılan bir sorun olduğunu belirtirken, aboneliklerde ise GSM operatörlerine yönelik şikayetlerin öne çıktığını vurguladı. Ayrıca, kargolarla ilgili problemlerin 2024’te arttığını da ifade etti. Tüketiciler, sipariş ettikleri ürünlerin haber verilmeden iptal edilmesi, ürün kalitesizliği, geç teslimat gibi konularda sık sık şikayette bulunuyorlar.
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili İbrahim Güllü ise tüketici şikayetlerinde geçen yıla kıyasla artış olduğunu belirterek, tüketicilerin mal ve hizmetlerle ilgili sorunlarıyla ilgili Hakem Heyetlerine ve Alo 175’e yoğun başvurular yapıldığını açıkladı.
Perakende ticaret sektöründen gelen şikayetlerin çoğunluğunu ayıplı mal ve hizmet konularının oluşturduğunu belirten Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, tüketicilerin haklarını aramaları gerektiğini vurgulayarak, tüketicileri bilgilendirme ve bilinçlendirme faaliyetlerinin önemine dikkat çekti.
Bu yılın ilk iki ayında da şikayetlerin devam ettiği gözlemlenen haberde, tüketicilerin yaşadıkları sorunlara karşı bilinçli ve haklarına sahip çıkan bir tavır sergiledikleri belirtiliyor. Tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olmanın ve şikayetlerin doğru mercilere iletilmesinin önemi vurgulanıyor.
More Stories
Ukrayna hükümeti, ABD ile yapılacak anlaşma taslağını onayladı
‘Kur’ kaygısı: En büyük risk özel sektörün
SGK binlerce eve yazı göndermeye başladı: 100 bin kişinin emekli maaşı kesilecek